سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کامپیوتر آنلاین
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 0
کل بازدید : 1789
کل یادداشتها ها : 11

نوشته شده در تاریخ 96/10/26 ساعت 6:45 ع توسط محمد رضا کاوری


درمان دیابت نوع1

درمان دیابت نوع1

آیا می توان گفت بلاخره راهی برای درمان دیابت نوع 1 پیدا شده است یا نه؟ دانشمندان امیدوارند که بتوان از طریق سلول هایی که به تولید انسولین کمک می کند دیابت را متوقف کنند.

متوقف شدن 6 ماهه دیابت

نمایشگر ویدیو
00:00
   
11:30

روشی که در آن دانشمندان توانستند دیابت نوع 1 را به مدت 6 ماه متوقف کنند استفاده از سلول های تولید کننده انسولین بود.دانشمندان معتقد هستند که با کمک این سلول ها یک قدم به درمان دیابت نزدیک تر شدیم.متخصصین سلول های خاصی را در درون بدن موش ها تزریق کردند که این سلول ها خودشان شروع به تولید انسولین در بدن می کند.دانشمندان برای این که سیستم دفایی بدن سلول های کاشته شده و ساخته شده را از بین نبرد سیستم دفاعی بدن را غیر فعال می کنند.

دیابت نوع 1 و ازدواج

در حال حاظر دانشمندان همین روش رو بر روی افراد هم تست می کنند.تا مطمئن شوند که این روش هم بر روی انسان کار می کند

نتایج این تحقیق مبنی بر اینکه دانشمندان روش جدیدی برای تولید انبوه سلول‌های تولیدکننده انسولین کشف کرده‌اند، در پایان سال 2014 در رسانه‌ها منتشر گردید.

داگ ملتون استاد دانشگاه هاروارد و مسئول این تیم تحقیقاتی، از زمانی که فرزندش سم در اوان کودکی به دیابت نوع 1 مبتلا گردید، در حال پژوهش و تحقیق برای یافتن درمان دیابت نوع 1 بوده است.

سلول‌های پانکراس مورد استفاده برای انجام این تحقیق، توسط پروفسور ملتون از سلول‌های بنیادین انسان تولید شده بودند. وقتی سلول‌ها درون بدن موش‌ها قرار گرفتند، سلول‌ها در پاسخ به سطح گلوکوز خون فوراً شروع به تولید انسولین کردند و توانستند به مدت 174 روز – طول دوران تحقیق- سطح گلوکوز خون را در «محدوده سالم» نگه دارند.

نتایج این تحقیق که توسط مؤسسه جِی‌دی‌آراف تأمین مالی شده است، در دو ژورنال نیچر مدیسین و نیچر بیوتکنولوژی چاپ شدند.

درمان دیابت نوع1

 

تازه های درمان دیابت نوع 1

در این پژوهش متخصصین توانستند یک آلژینات تازه اصلاح شده تولید کنند و سلول‌های پانکریس را درون آن کپسوله کنند تا به کمک این روش سلول‌ها توسط بدن پذیرفته شده و سیستم ایمنی بدن آنها را پس نزند. از آلژینات اصلاح شده – که از خزه دریایی ساخته می‌شود- به این منظور استفاده شده بود تا از واکنش سیستم ایمنی بدن – که ممکن است منجر به ایجاد بافت همبند جای زخم و از کار انداختن سلول‌ها شود- جلوگیری کند. دانشمندان مجموعه‌ای از 800 نوع آلژینات جمع‌آوری کرده‌اند و پاسخ سیستم ایمنی بدن به آنها را ارزیابی کرده‌اند. این کار نهایتاً آنها را بر روی یکی از آلژینات‌ها تحت عنوان تی‌ام‌تی‌دی متمرکز کرد که حداقل مقدار ممکن واکنش سیستم ایمنی بدن در موش‌ها و برخی حیوانات بزرگتر را به همراه داشت. سپس محققین سلول‌های پانکراس انسانی جاسازی شده درون تی‌ام‌تی‌دی را در بدن موش‌ها کاشتند و تحقیق خود را موفقیت‌آمیز به سرانجام رساندند.

جولیا گرین‌اشتین قائم‌مقام تحقیقات اکتشافی مؤسسه جِی‌دی‌آراف می‌گوید: «درمان به کمک روش کپسوله کردن سلول‌ها در آلژینات‌ها، پتانسیل این را دارد که به عنوان روش اصلی درمان مبتلایان دیابت نوع 1 درآید. این روش درمانی کمک می‌کند تا انسولین مورد نیاز بدن برای مدت طولانی تأمین شود بدون اینکه نیازی باشد تا سیستم ایمنی بدن بیمار غیرفعال گردد. جِی‌دی‌آراف از نتایج این پژوهش هیجان‌زده است و ما امیدواریم این نتایج مثبت را در کارآزمایی‌های بالینی بر روی انسان نیز شاهد باشیم تا بتوانیم این روش را به عنوان روش قطعی درمان دیابت نوع 1 معرفی کنیم.»

دنیل اندرسون استاد دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه ام‌آی‌تی و یکی از اعضای تیم تحقیق می‌گوید: «ما از نتایج این تحقیق هیجان‌زده شده‌ایم و برای توسعه هرچه بیشتر این فناوری سخت تلاش خواهیم کرد.»








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ